СРЕДНО УЧИЛИЩЕ „СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ”
6362 С. СТАМБОЛОВО, ОБЩ. СТАМБОЛОВО, ОБЛ. ХАСКОВО
тел.0879406488 e-mail: info-2609006@edu.mon.bg
Утвърдил: …………………………
Директор:/Атанаска Христозова/
ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ ПО ЗДОИ
Регистриране и разглеждане на заявленията за достъп до обществена информация
Дейността по приемането, регистрирането, разглеждането и изготвянето на решения по ЗДОИ се организира, координира и контролира от директора на училището.
Достъпът до обществена информация се предоставя въз основа на писмено заявление или устно запитване. Заявлението се счита за писмено и в случаите, когато е направено по електронен път на ел. адрес info-2609006@abv.bg. В тези случаи не се изисква подпис съгласно изискванията на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
Писмените заявления по Закона за достъп до обществена информация се подават в сградата на СУ „Св. Климент Охридски“, с. Стамболово, „Канцелария”, всеки работен ден от 8:00 до 15:30 часа без прекъсване и се регистрират във входящия дневник. Получените по електронен път заявления в неработни дни се регистрират във входящия дневни от ЗАТС първия работен ден след постъпването им.
Заявленията за достъп до обществена информация се разглеждат в 14-дневен срок от датата на регистрирането им по реда на Глава трета, раздел II от ЗДОИ.
Заявлението за предоставяне на достъп до обществена информация трябва да съдържа:
В случай че не е ясно точно каква информация се иска или когато тя е формулирана много общо, заявителят се уведомява за това и има право да уточни предмета на исканата обществена информация в срок не по-малък от 30 календарни дни.
Срокът за разглежда на заявлението може да бъде удължен в следните случаи:
Когато в училището не се съхранява исканата информация, но има данни за нейното местонахождение, в 14-дневен срок директорът препраща заявлението, като уведомява за това заявителя.
Когато в училището не се съхранява исканата информация, в 14-дневен срок директорът уведомява писмено заявителя за това.
Решенията за предоставяне или за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация, както и писмата във връзка с постъпилото заявление (за препращане, уточняване, искане на съгласие на трето лице, удължаване на срока за разглеждане на заявлението) се подписват от директора на училището или изрично определено от него лице.
В решението, с което се предоставя достъп до исканата информация, задължително се посочват:
Форми за предоставяне на информацията
І. Предоставяне на информацията под формата на копие на материален носител (хартиен, CD), устна справка или преглед на информацията:
За предоставения достъп се съставя протокол в два екземпляра и се подписва от заявителя и служителя. Единият екземпляр от протокола се предава на заявителя, а другият заедно с цялата преписка се предава за съхранение в архива на училището.
Срокът за предоставяне на информацията е 30 календарни дни от датата на получаване на решението.
Когато заявителят откаже да плати дължимия разход, посочен в решението за предоставяне на достъп, или не се яви да го получи в определения в решението срок, в който е осигурен достъп до исканата информация, е налице отказ на заявителя от предоставения му достъп до исканата обществена информация.
В случай че заявителят не се яви до 17:00 ч. на последния ден от срока за предоставяне на информация, това обстоятелство се удостоверява с протокол, подписан от директора или от лицето, на което е възложено да подписва решения за достъп до обществена информация /при възможност и от други служители в училището/. Протоколът се регистрира в системата на училището или се вписва в определен за тези случаи дневник.
Предоставяне на информацията под формата на копия, предоставени по електронен път или интернет адрес, където се съхраняват или са публикувани данните:
III. Директорът може да определи форма за предоставяне на обществена информация, различна от заявената, когато:
Отказ за предоставяне на достъп до обществена информация
І. Основание за отказ за предоставяне на достъп или за предоставяне на частичен достъп е налице, когато:
III. Директорът на институцията няма задължение да създава или събира определен вид информация за нуждите на ЗДОИ.
В решението за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация се посочват правното и фактическото основание за отказ по ЗДОИ, датата па приемане на решението и редът за неговото обжалване.
Решението за отказ за предоставяне на достъп до обществена информация се изпраща по пощата с обратна разписка.
Решенията за предоставяне на достъп до обществена информация или за отказа за предоставянето й могат да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
3 А Я В Л Е Н И Е
ОТ.....................................................................................................................................................
(имената на физическото лице, съотв. наименованието и седалището на юридическото лице и имената на неговия представител)
адрес за кореспонденция: .......……………………………...............................................
телефон за връзка:...................................................., ел. поща ...........................................
На основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена следната информация:
(описание на исканата информация)
Желая да получа исканата информация в следната форма: (отбелязва се предпочитаната форма)
(дискета, CD, DVD, видеокасета, аудиокасета, факс, електронна поща)
Дата.........................................
ПРОТОКОЛ
ЗА ПРИЕМАНЕ НА УCTHO ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ДОСТЪП ДО ОБЩЕСТВЕНА ИНФОРМАЦИЯ
Днес, ………………………………………………………………………………..
(дата; имена на служителя)
…………………………………………………………………………………………………..
(длъжност)
прие от г-н/г-жа ..........................................................................................................................................
(mpиme имена или наименованието и седалището на заявителя)
адрес за кореспонденция: .......... ...................................................................................
ТЕЛЕфOH..................................., ЕЛ . ПOЩА...................................................
ОПИСАНИЕ НА ИСКАНАТА ИНФОРМАЦИЯ
Желая да получа исканата информация в следната форма:
(моля, подчертайте предпочитаната от Вас форма)
Заявител: ....................... Служител:.........................
3 А Я В Л Е Н И Е
ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПOBTOPHO ИЗПОЛЗВАНЕ
(имената на физическото лице, съотв. наименованието и седалището на юридическото лице и имената на неговия представител)
адрес за кореспонденция:.....................................................................................................
телефон за връзка:....................................................., ел. поща ...........................................
На основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена за повторно използване следната информация:
(описание на исканата информация)
Желая да получа исканата информация в следната форма: (отбелязва се предпочитаната форма)
Дата......................................... Подпис...............................
ПРОТОКОЛ
за предоставяне па достъп до обществена информация
на .................................................................................................. по заявление с вх. ..................................... .......
Днес, ..........................., се състави настоящият протокол на основание чл. 35 ал. 2 от Закона за достъп до обществена информация, с който се удостоверява изпълнението на Решение N ......................................20..... г. на директора на............................................... за предоставянето на
достъп.
След като се установи, че сумата от ...лв., посочена в решението за предоставяне на достъп до обществена информация/за предоставяне на информация за повторно използване, е заплатена с платежен документ на заявителя
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
(mpиme имена, съответно наименованието и седалището на юридическото лице и mpиme имена на неговия представител)
…………………………………………………………………………………………………………………………
адрес за кореспонденция.........................................................................................................
беше предоставен/а ..........................................................................................................................................
(посочва се информацията и формата за предоставянето й)
Настоящият протокол се състави в два еднообразие екземпляра — по един за институцията и за заявителя.
Предал:.............................
Име и длъжност
на служителя: ..................
…………………………...
…………………………...
Получател:...........................
Заявител:.......................
/Пълномощник: ..............................................
………………………….. . , ПЪЛНОМОЩНО № .............
.......................от ....................., издадено от нотариус
вписан под №………………..в регистъра на HK
Изготвил: Кериме Мустафа
Старши учител по БЕЛ, НЕ и АЕ